Master Thesis Topic

Bakgrunn

«Serious games in higher education» er et ekstern-finansiert prosjekt som kjøres på Handelshøyskolen UiA, med samarbeidspartnere i hele verden. Her forsøker man å innføre mer studentaktive læringsformer, i dette tilfellet ved bruk av spill i undervisningen. Bruk av spill i opplæringsøyemed er i sterk frammarsj både i næringslivet og i utdanningssektoren. I den forbindelse er det et stort behov for bidrag både mhp på forskning og utvikling.

Formål

Innovere og styrke studenters læring og kompetanse ved hjelp av «serious games», en digitalisert prosjektbasert læringsform. Dette vil også forhåpentligvis forberede studentene på en fremtidig digital arbeidshverdag, ved endt skolegang.

Beskrivelse

I dag brukes det to ulike scenarier i prosjektledelsesfag på en nettbasert spillplattform hvor man kan tilpasse scenarier til ulike kontekster/caser og integrere disse med ulike medier som for eksempel videoer, 3D-animasjon o.l. Vi ønsker å involvere studenter ifm videreutvikling siden studentenes perspektiv er kritisk for å utvikle gode løsninger.

Oppgaveforslaget er åpent for ulike perspektiver, både teoretisk rettet og praktisk rettet. Mulighet for vinkling mot ulike fag og tema på Indøk. F.eks BIM-scenarier, produktutvikling, kontrahering, økonomi, lean produksjon etc.

Her har dere sjansen til å bidra til en fremtidsrettet og innoverende læringsplattform som vil gjøre læring morsommere og mer variert for fremtidige studenter!

Gode besvarelser vil også kunne publiseres i vitenskapelige tidsskrifter og lignende. Her vil vi i så fall kunne dekke reisekostnader for studentene.

Metode

Design Science Research / Action research

Case studie

Anbefaling

Helst 2 studenter i gruppen, men ikke et krav

Kontakt

Knut Erik Bonnier

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑